MFKata

• 3 kisfiú anyukája • műkörömépítő • blogger • twimom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász •

Kapcsolat

 Moly.hu    Goodreads    Facebook
 Snitt    Pinterest   
   

Mérföldkövek

Legnagyobb napi letöltés 2014. május 26 > 1328
Legnagyobb havi letöltés 2015. április > 11 246
Legtöbbet látogatott post 2016-ban > 2915

0>> 2012. január 13.
1 000>> 2012. június
10 000>> 2013. április
50 000>> 2013. december
75 000>> 2014. május
100 000>> 2014. augusztus
200 000>> 2015. szeptember

Rendszeres olvasók

Látogatók

Ti ezt olvassátok tőlem

2014. július 1., kedd
Sorozat: -
Kiadó: Harmat Kiadó
Oldalak száma: 336
Borító: puhaborítás
ISBN: 9789632881973
Fordító: Hamerli Nikolett
Várható megjelenés: 2014. április 15
Eredeti ár: 2 900,- Ft
Goodreads: ?
Moly: ?
MFKata: ★★★★★

A születési sorrend kulcsot ad a kezünkbe, hogy feltárjukszemélyiségünk rejtett titkait. Milyen szerepet játszik a születési sorbanelfoglal helyünk abban, hogy olyan emberré váltunk, amilyenek mavagyunk? Akárhová is érkeztünk a sorban, ez a pozíció számtalanmódon rányomja a bélyegét az életünkre. Alapvetően meghatározza aszemélyiségünk alakulását, a kapcsolatainkat, a házasságunkat, azt,hogy milyen alkalmazkodási és megküzdési módokat alakítunk ki,milyen hivatást választunk, vagy miként neveljük a gyerekeinket. A„Születési sorsrend” könnyed és szórakoztató, mégis informatívolvasmány, amely humorral és sok példával fűszerezve ad támpontotsaját személyiségünk eredőinek jobb megértéséhez, a harmonikusabbpárkapcsolathoz, az elsőszülött, középső vagy épp legkisebb gyerekekneveléséhez, és ahhoz, hogy jobban eligazodjunk a kapcsolatokútvesztőjében az élet minden területén.

Amikor először megláttam a könyvet, rögtön az jutott eszembe, hogy nekem ezt el kell olvassam!
Kevin Leman
Mint tudjátok 3 gyönyörű kisfiú anyukája vagyok és mint minden anyát engem is foglalkoztatnak kérdések és kételyek a gyerekneveléssel kapcsolatban. Gondoltam ebben a könyvben sok érdekességet, segítséget találhatok majd arra vonatkozóan, hogy a fiúkból szülőként a legtöbbet hozzam ki és ne vétsek óriási hibákat.

Így nem ért meglepetésként, amikor a könyv elején a családban való elhelyezkedésről olvastam. Az elsőszülött, másodszülött és a család legkisebbje tipikus személyiségjegyeiről. Annyira érdekes volt, hogy még a férjemnek is felolvastam belőle. Jókat mosolyogtunk ezeken a személyiségjegyeken, ami mindannyiunkra illettek (a megfelelő kategóriákban, mert én elsőszülött, ő középső).  Olyan jelzők hangzottak el erős tulajdonságokként, amit mi naponta használunk, pl a legkisebb gyermek a család bohóca. Nálunk is így van, amióta megszületett a harmadik fiúnk.

Egy kis részlet az elsőszülöttekre, ami azonnal megmosolyogtatott:
A könyvek a legjobb barátaik...
Itt kezdtem érezni, hogy a könyv nemcsak gyereknevelési tanácsokkal fog ellátni.

Igazam lett. Egy tükröt tartott elém. Amitől még most is ráz a hideg. Példának okáért az elsőszülöttek precízek, pedánsak, de az íróasztaluk rendetlen. Ahogyan ezt olvastam elkapott a nevetés. Még emlékszem, amikor tiniként édesanyám folyton leszidott, mert az íróasztalom egymerő kupleráj volt és nem hitte el, hogy én azonnal megtalálok benne bármit. Nos ezt a szokásomat, a mai napig megőriztem Mégiscsak igaz, hogy a zseni átlát a káoszon!

Vagyis van egyfajta rend a káoszban.
Ezenkívül tanácsokat is kaptam, rájöttem magamról dolgokra (ki hitte volna, hogy én maximalista vagyok???) és így teljesen más fényben látom magamat és az úgymond kudarcaimat. Azt hittem az egész könyv a családról fog szólni, de az egész születési sorsrend kiterjed a házasságra, szociális kapcsolatokra és a munkára is. Azért elég elgondolkodtató az, hogy mennyire kiszámítható volt, hogy én is pénzügyi területen helyezkedem el vagy az, hogy miképpen kezelem a konfliktusokat a családon belül... vagy azt, hogy elsőszülöttként, hogyan döntök autóvásárlás előtt!!! 

A könyv végén mégiscsak szó terelődött a gyermeknevelésre. Attól függetlenül, hogy az író is többször hangsúlyozza, hogy a születési sorrend egy alap, természetesen a személyiségjegyek is nagy befolyásoló tényezők, én mégis úgy érzem, hogy kaptam pár hasznos tanácsot arra vonatkozóan, hogyan vagy hogyan ne neveljem a fiaim. Örülök, hogy megerősítést is kaptam, hogy anyaként az ösztöneim jót súgtak, kellet ez a visszacsatolás az én maximalista lelkemnek!
Nem hiszem, hogy volna olyan szülő a világon, aki még sosem hibázott. Akadnak viszont szé számmal, akik nem hajlandók ezt bevallani!
A könyv elején rákészültem, hogy pszichológiai könyv lévén ez sokáig fog tartani és nehezen emészthető lesz. Erre kaptam egy humoros és rengeteg az életből vett példával tarkított könyvet, amit szerintem a kezem ügyében fogok tartani mindenképpen, mert az élet bármely szakaszában jól jöhet (a családi kupaktanács szabályait már ki is nyomtattam). Én is másként látom a családunkban betöltött szerepeket: amit eddig elkényeztetettségnek vagy figyelemfelkeltésnek véltem, arról kiderült, hogy a születési sor(s)rend sajátossága.
A hibáink beismerése tesz minket emberivé és megközelíthetővé.
Erősen elgondolkoztatott, hogy vajon melyik korosztálynak ajánlanám elsősorban a könyvet, de a fentiek alapján azt gondolom, hogy bárkinek jó tanácsokat adhat. Én is meg fogom mutatni a könyvet egy-két kedves ismerősnek, hogy ők is magukra ismerhessenek és fejlődhessenek.

Csak az nem hibázik, aki karba tett kézzel üldögél, és nem tesz semmit.

Az ikonra kattintva meg is rendelhetitek 20% kedvezménnyel >>

A könyvet köszönöm a Harmat Kiadónak! 

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed!

Ha a blogról elviszel valamit,
kérlek jelöld meg az oldalam forrásként!

Facebook

Értékelés

★ ★ ★ ★ ★
Tökéletes.
Többször is újraolvasnám!
★ ★ ★ ★
Nagyon kellemes.
Lehet, hogy elolvasom még egyszer.
★ ★ ★
Jó, de nem ájultam el tőle.
Nem valószínű, hogy újraolvasom.
★ ★
Nem rossz, de nem is jó.
Nem szeretném újraolvasni.
Borzalmas.
Időpocsékolás.

Keress rá...

Blogarchívum