MFKata

• 3 kisfiú anyukája • műkörömépítő • blogger • twimom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász •

Kapcsolat

 Moly.hu    Goodreads    Facebook
 Snitt    Pinterest   
   

Mérföldkövek

Legnagyobb napi letöltés 2014. május 26 > 1328
Legnagyobb havi letöltés 2015. április > 11 246
Legtöbbet látogatott post 2016-ban > 2915

0>> 2012. január 13.
1 000>> 2012. június
10 000>> 2013. április
50 000>> 2013. december
75 000>> 2014. május
100 000>> 2014. augusztus
200 000>> 2015. szeptember

Rendszeres olvasók

Látogatók

Ti ezt olvassátok tőlem

2013. február 3., vasárnap

Sorozat: Holdbéli Krónikák
Kiadó: Alexandra
Oldalak száma: 432
Borító: keménytábla, védőborítóval
ISBN: 9789633570753
Kiadás éve: 2012 
Fordító: Bujdosó István
Goodreads: 4,05

Százhuszonhat évvel a negyedik világháború után emberek és kiborgok népesítik be Új Peking utcáit. A népességet halálos járvány tizedeli. Az űrből kegyetlen holdlakók figyelnek és várnak a megfelelő alkalomra... Senki sem sejti, hogy a Föld sorsa egyetlen lány kezében van... Cindert, a tizenhat éves kiborgot a társadalom nagy része technológiai tévedésnek tartja, mostohaanyja pedig ki nem állhatja. De a kiborglétnek is megvannak a maga előnyei: Cinder szinte mindent meg tud javítani (robotokat, lebegőjárműveket, sőt még a saját meghibásodott alkatrészeit is), ezért Új Peking legjobb műszerészének tartják. E hírnevének köszönheti azt is, hogy Kai herceg személyesen keresi fel, hogy hozza helyre meghibásodott androidját. A megbízás "nemzetbiztonsági ügy". Vajon tényleg Cinder kezében van a Föld jövőjének kulcsa? Vagy a holdbéli királynőnek sikerül varázserejével és más fondorlatokkal meghódítania Kai herceget és vele az egész világot? A Holdbéli krónikák első könyve Hamupipőke klasszikus meséjét kombinálja a Terminátor és a Star Wars elemeivel. Az eredmény egy fantasztikus, magával ragadó történet.

Véleményem

A könyvről először is... Nagyon régen láttam a GR-en, a borító fogott meg és a cím. Cinder. Tudtam, hogy csakis Hamupipőkéről lehet szó. És mint hatalmas meserajongó (akinek ráadásul a Hamupipő az egyik best) máris megragadott. Aztán kimaradt pár hét és a molyon jött velem szembe, mint friss megjelenés! Szemek csillognak és azonnal kívánságlistára került... Viszont féltem. Kiborgok. Holdlakók... Lehet mégsem lesz az én könyvem? Gondoltam kölcsönkérem. És már pár nap múlva a kezemben is volt @Hisztis_Manó jóvoltából! Köszönöm :-))

Gyorsan neki is kezdtem a könyvnek, majd apró szünet következett, majd a hétvégére úgy terveztem mindent, hogy sikerült minden időmet nekik szentelni. Amit aztán végképp nem bántam meg. 

A történet a szokásos Hamupipőke disztópia változata. Mint már mondottam félelmem volt, főleg a Beastly után. De a kettő nem ugyanaz. Nagyon nem :-) 

Bár átírat, mégis a történet sokkal jobban ki van dolgozva. A karakterek is, melyek azonnal belopják a szívünkbe magukat.

A jövőben játszódik új Pekingben, ahol a pestis avagy a kékhalál szedi áldozatait, rögtön az elején Cinder életébe is betör a járvány. Cinder sem egyszerű ember, hanem 38%ban kiborg. Amit először nem tudtam hova tenni, de a történet haladtával ez már egyáltalán nem zavart. Hercegünk sem az egyszerű Prince Charming, akinek szintén nem gyönyörű rózsaszín élete van, mert a Holdbéli uralkodónő a világuralomra tör, melyet ő ugyan megakadályozhat a saját boldogsága árán, közben saját édesapját is elviszi a betegség...

Egy szó, mint száz az egyszerű Hamupipőkénél többet kapunk, mert az alaptörténeten a gonosz mostohán és a testvéreken kívül itt még van járvány, Holdbéli uralkodók és holdlakók, politika, kiborgok és androidok és mindez annyira fantasztikusan van megírva, hogy csak úgy pörögtek a lapok a kezemben. Vágytam a boldog befejezést és mosolyogva figyeltem az eseményeket, melyet annyira jól ismerek és mégsem. Ez a kettősség végigvezetett a történeten, aztán jól el is csúsztam rajta. ;-)
@Szilvamag szavaival élve: én bizony síkongatva várom a következő részt, mely külföldön 2 nap múlva jelenik meg Scarlet címen (Piroska és a farkas) és remélhetőleg itthon is olvashatjuk hamarosan! 

Még valamit szeretnék kiemelni! A borító(k) és a könyv. Mint már fent említettem, hogy kívánságlistás volt. Lesz is. Egy ilyen könyvnek nálam kell lennie, mert nem kizárt hogy esetleg újra elolvasnám, illetve a betűtípus, a szedés gyönyörű. Keményborítás és a védőborító! A képen nem látszik, de a cipellő fényes és gyönyörű! A külföldi borítók közül is van egy kedvencem, íme!!!

Megérdemli az öt csillagot és bátran ajánlom, minden mese és disztópia rajongónak!


0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed!

Ha a blogról elviszel valamit,
kérlek jelöld meg az oldalam forrásként!

Facebook

Értékelés

★ ★ ★ ★ ★
Tökéletes.
Többször is újraolvasnám!
★ ★ ★ ★
Nagyon kellemes.
Lehet, hogy elolvasom még egyszer.
★ ★ ★
Jó, de nem ájultam el tőle.
Nem valószínű, hogy újraolvasom.
★ ★
Nem rossz, de nem is jó.
Nem szeretném újraolvasni.
Borzalmas.
Időpocsékolás.

Keress rá...

Blogarchívum