MFKata

• 3 kisfiú anyukája • műkörömépítő • blogger • twimom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász •

Kapcsolat

 Moly.hu    Goodreads    Facebook
 Snitt    Pinterest   
   

Mérföldkövek

Legnagyobb napi letöltés 2014. május 26 > 1328
Legnagyobb havi letöltés 2015. április > 11 246
Legtöbbet látogatott post 2016-ban > 2915

0>> 2012. január 13.
1 000>> 2012. június
10 000>> 2013. április
50 000>> 2013. december
75 000>> 2014. május
100 000>> 2014. augusztus
200 000>> 2015. szeptember

Rendszeres olvasók

Látogatók

Ti ezt olvassátok tőlem

2015. szeptember 30., szerda

A General Press Kiadó újra kiadja Nicholas Sparks: Üzenet a palackban című regényét és ennek örömére a Blogturné Klub három bloggere mutatja be Theresa és Garrett fájóan szép történetét.
2015. szeptember 28-tól minden másnap egy-egy blogger teszi közzé a véleményét a könyvről, illetve néhány, a történethez kapcsolódó érdekességgel is találkozhattok majd, ha velünk tartotok. Érdemes követni a turnét, ugyanis nem csak plusz információkat tudhattok meg a könyvről és szereplőiről, de ahogyan az lenni szokott, nyerhettek is!
Szerző: Nicholas Sparks

Sorozat: -

Besorolás: felnőtt, romantikus

Oldalak száma: 328

Fordító: Sziklai Hella

ISBN: 9789636438029

Várható megjelenés: 
2015. szeptember

Eredeti ár: 2 990,- Ft

MFKata: ★★★★★

Moly Goodreads   Blogturné Klub  Olvass bele!  Vedd meg!

Theresa Osborne, a kamasz fiát egyedül nevelő tehetséges újságírónő egy tengerparti üdülőhelyen nyaral, amikor egyik reggel egy palackra lesz figyelmes, amelyet a tenger vetett partra. A palack azonban nem egy hajótörésről ad hírt; és nem is az a célja, hogy a tengeráramlatokról szolgáltasson adatokat. Egy titokzatos üzenet rejlik benne...
Miután elolvassa a palackba zárt üzenetet, Theresán ellenállhatatlan kíváncsiság lesz úrrá: mindenáron meg akarja tudni, vajon ki írhatta a gyönyörű szerelmes levelet egy bizonyos Catherine-nek. A dolog nem hagyja nyugodni, míg végül megismerkedik a palackpostát küldő férfival, Garrett-tel. A találkozásuk szerelem első látásra, amit azonban beárnyékol Garrett múltja és Theresa jelene, alakuló karrierje, amelyet nem szívesen adna fel...
Nicholas Sparks titokzatos és megható történetében egy férfi és egy nő egymást keresztező útját követheti nyomon az olvasó.

Véleményem

Pár éve sikerült megszereznem két Sparks könyvet, amit a családom több tagja örömmel elolvasott és ajánlgatták nekem is, hogy nem fogom megbánni. Végül idén elolvastam a Szerelmünk lapjait, ami után úgy döntöttem, hogy nem állok meg egy Sparks könyvnél, mert ez a fickó tudhat valamit.
Az Üzenet a palackban új kiadása- a gyönyörű új borító volt a jel, hogy ez legyen a következő. Így tegnap szépen bevackoltam magam a kanapé sarkába fincsi meleg takaróval és forró teával. Gondoltam így ősz beköszöntével igazi szívmelengető romantikát olvashatok.

És ebben nem volt hiba. Az átlagos mindennapjait élő Theresa a tengerparton talál egy palackot, benne egy gyönyörű szerelmes levéllel. Ki ne kezdett volna el azon kattogni, hogy milyen lenne, ha őt is egy ilyen férfi szeretné. Nos Theresa gondolatai tettek követik és végül megismerkedik a levél írójával Garrett-tel, aki a való életben is egy csodálatos férfi.

Mire kettejük kapcsolata kiteljesedik, illetve kiteljesedni látszik, addigra már a szívemhez nőttek a szereplők. Szerintem Sparks jellegzetesség lehet, hogy sokat olvashatunk a karakterek érzelmeiről, a belső vívódásairól és ettől még inkább közelebb kerülnek a szívünkhöz. Igaz így kevesebb a párbeszéd és kevésbé pörgős az olvasás, de egy jó könyvben elmerülni sosem probléma.

Tényleg jót tett az én kis lelkemnek ez a csodával határos romantika, szenvedéllyel megspékelve. Pont olyan, amit tényleg jó olvasni hideg őszi délelőttön. Imádtam, de tudtam, hogy ha a mélyben eltemetett titkok a felszínre kerülnek nagy baj lesz. Illetve várhatóan a távkapcsolat is nehezen működik. Ha valaha is volt ilyenben részetek, akkor tudjátok, hogy a távollét képes megölni a kapcsolatot és nagyon ritka, ha képes ezt az akadályt túlélni. 

A hiba az én készülékemben van. Tudjátok az, aki nem olvas fülszöveget az sem tudja, hogy drámával kerül szembe és nincs felkészülve a végére. Kifacsart, megviselt és megtépázott. Mint egy egy nagy vihar a fákat, úgy éreztem magam. Szó szerint kitépte a szívem. Ezek után egy szavam sem lesz a függővégekre… 

Miért visel meg?
Mert egyszer mindenkinek eljön az életében az a pillanat, amikor elveszt valakit, akit szeret. Minden szeretett elvesztése külön fájdalom és megjárjuk mindannyian a magunk poklát. Ezt a fájdalmat éltem át a könyv olvasásával, ezért zokogtam végig az utolsó oldalakat. Ezért érzem azt, hogy belülről kifacsartak és bármennyire is szeretném megnézni a filmet, érzem, hogy ehhez idő kell (bár a két könyv stílusában eltérő, de a Csillagainkban a hibát sem tudom még mindig megnézni). Teljesen átéreztem a szereplők bánatát, fájdalmát. Mintha csak a sajátom lett volna.

Ha azt mondom nektek, hogy készítsetek be zsepit az nem elég kifejező. Én zokogtam a végén. Nem
egyszerűen megható a könyv és megkönnyezed. Nem. Készülj fel egy szívettépő zokogásra. És amikor azt hiszed, hogy befejezted, akkor jön még egy ok, hogy sírj és én a végén a betűket már alig láttam. Ciki vagy sem, de hangosan sírtam.

Viszont a sorok között olvasva nem szabad elmennünk nekünk sem az apró intelem felől, hogy nem tudhatjuk hogy mit hoz a holnap. Valaki egyszer azt mondta nekem, hogy a jó kapcsolat (a jó házasság) titka, hogy nem fekszünk aludni haraggal. És a könyvet olvasva, még inkább érzem, hogy ennek így kell lennie. Illetve ne féljünk lépni, tenni a boldogságért! 
...sohase feledd, az élet megy tovább, a jövőbe kell tekinteni, a múltat le kell zárni

Kinek ajánlom? 
Romantikát kedvelő felnőtt olvasóknak, azoknak akiket nem rettent el pár könnycsepp. Készüljetek fel, hogy a könyv letehetetlen, elgondolkoztat és Sparks-függővé tesz. Én legalábbis biztosan olvasok még tőle ( Az utolsó dal a polcomon csücsül, így szerintem ő lesz a következő :-) )

Megteszett?Rendeld meg a könyveket az ikonra kattintva>>  Vedd meg!



A film



Eredeti cím: Message in a bottle
Mozibemutató: 1999. június 3.
Magyar cím és korhatár: Üzenet a palackban (12)
Műfaj: dráma, romantikus
Rendező: Luis Mandoki
Forgatókönyvíró: Gerald di Pego, Nicholas Sparks
Szereplők: Kevin Costner, Robin Wright, Paul Newman, John Savage
Filmstúdió: Bel Air Entertainment, DiNovi Pictures, Tig Productions
Filmforgalmazó: Intercom

A válásán kesergő Theresa (Robin Wright Penn) életét két dolog tölti ki: a kisfia, Jason és a munkája a Chicago Tribune riportereként. Egy magányos tengerparti sétája során talál egy palackot, benne megindító, szenvedélyes hangú üzenettel. A levél költőisége és fájdalma szíven üti Theresát, és szinte beleszeret a férfiba, akit sosem látott. Aztán, ahogy jó riporterhez illik, nyomozni kezd a különös írás szerzője után. Hamarosan kiderül, hogy hasonlóan sebzett emberrel hozta össze a sors. De Garret Blake (Kevin Costner) még Theresánál is eltökéltebb a fogadalmában, miszerint többé nem lesz szerelmes.




Játsszunk!!!

A regényben Garrett gyönyörű szerelmes leveleket küld palackba zárva Catherine-nek. Természetesen nem ő volt az egyetlen szerelmes, aki ilyen módon fejezte ki az érzelmeit az imádottjának, így a mi játékunk is szerelmes levelekről fog szólni.
Mind a három blogon egy-egy szerelmes levél részletét olvashatjátok. A feladat, hogy kitaláljátok és a rafflecopter helyes mezőjébe beleírjátok, hogy ki írhatta a levelet kinek.
Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.



Édes Jóm, Mindenem,
álmom, ébrenlétem, szenvedésem, örömem te vagy. Lásd és érezd meg, mennyire szeretlek. S könyörülj, ha tudsz és akarsz. Soha ennyire testem-lelkem nem voltál. Egész gyötrelmem s betegségem tekörötted vibrálnak. Ha úgy érzed, hogy igazságtalankodom, akkor lásd is meg az okát. Nagyon szeretlek, óhajtlak. Nagyon hamar el kell dőlnie a sorsomnak, mert így nem bírom. Százszor jelensz meg nekem éjszakánként, s én milliószor csókollak. Szeretlek, nagyon-nagyon, talán az elpusztulásig. Ha te ezt nem hiszed, s ha így viselkedsz, tönkremegyek, vagy nagyon veszettet, bolondot csinálok.
Csókollak, szorítlak, vágyammal benned vagyok te édes, egyetlen Asszony.
Szombat.


A blogturné

09.30. MFKata gondolatai
10.02. Szembetűnő



0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed!

Ha a blogról elviszel valamit,
kérlek jelöld meg az oldalam forrásként!

Facebook

Értékelés

★ ★ ★ ★ ★
Tökéletes.
Többször is újraolvasnám!
★ ★ ★ ★
Nagyon kellemes.
Lehet, hogy elolvasom még egyszer.
★ ★ ★
Jó, de nem ájultam el tőle.
Nem valószínű, hogy újraolvasom.
★ ★
Nem rossz, de nem is jó.
Nem szeretném újraolvasni.
Borzalmas.
Időpocsékolás.

Keress rá...

Blogarchívum