MFKata

• 3 kisfiú anyukája • műkörömépítő • blogger • twimom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász •

Kapcsolat

 Moly.hu    Goodreads    Facebook
 Snitt    Pinterest   
   

Mérföldkövek

Legnagyobb napi letöltés 2014. május 26 > 1328
Legnagyobb havi letöltés 2015. április > 11 246
Legtöbbet látogatott post 2016-ban > 2915

0>> 2012. január 13.
1 000>> 2012. június
10 000>> 2013. április
50 000>> 2013. december
75 000>> 2014. május
100 000>> 2014. augusztus
200 000>> 2015. szeptember

Rendszeres olvasók

Látogatók

Ti ezt olvassátok tőlem

2013. június 17., hétfő
Sorozat: -
Kiadó: Libri
Oldalak száma: 312
Borító: puhatáblás
ISBN: 9789633100660
Kiadás éve: 2013 
Fordító: Nagy Gergő
Ár: 2 990,-Ft
Goodreads: 3,98
Moly: 86,17
MFKata: ⋆⋆⋆⋆⋆

Fülszöveg

Isaac Marion megírta a legváratlanabb romantikus történetet. Sose gondoltam, hogy ilyen szenvedélyesen érdekel majd egy zombi." – Stephenie Meyer, A Twilight-saga szerzője
R egy fiatal férfi. Éppen egzisztenciális válságban van – ő egy zombi. Keresztülverekszi magát a háborúban megsemmisült, összeomlott Amerikán, és az eszüket vesztett, éhes társai között mégis valami többre vágyik, mint vér és agyvelő. A többiekkel ellentétben ő tud beszélni – néhány felmordult szótagot ugyan, de a belső élete csupa mélység, csupa csoda és vágy. Nincsenek emlékei, nincsen személyisége, nincs pulzusa sem, de vannak álmai.
Ijesztő, vicces, és meglepően szívbemarkoló. Az Eleven testek arról szól, milyen élni, hogy milyen meghalni, és arról, hogy milyen az elmosódott határ a kettő között.
Amerikában minden nézőcsúcsot megdöntött a regényből készült film John Malkovich főszereplésével!

Könyv és Én

A könyvről az első bejegyzésem a könyvről itt >>. További bejegyzések itt >>
A film előzeteséből ugye kiderül, hogy a zombik újra életre kelnek egy lány, Julie hatására. Ennyit szűrtem le és az én romantikus lelkem máris érezte, hogy ez a könyv kell, mert talán évek óta tartó rémálmokat űzhet el…

Véleményem

Aki olvasta a bejegyzésem Kemese Fanni A napszemű Pippa Kenn című könyvéről az tudja, hogy egyik nagy gyerekkori mumusom a zombi. Ami konkrétan abban nyilvánul meg, hogy amennyire félek tőlük, annyira kíváncsi is vagyok rájuk és szeretném tudni, hogy van gyógymód erre a „betegségre”
R (Nicholas Hoult)
A könyv olvasásánál rögtön az döbbentett meg, hogy mindent R szeméből látunk. Egy zombi szemszögéből. Én még soha az életben nem olvastam, láttam, hallottam ilyenről és ez rendesen ledöbbentett. Viszont annál inkább érdekelt. Hogyan éreznek, hogyan telnek a napjaik és valami igazán megdöbbentő részletességgel kaptam meg a válaszokat.
Az a zombivilág, amit az író felépített valami elképesztő. Egy olyan oldaláról mutatja meg a zombikat, ami nem hogy az én fejemben nem fordult meg, de szerintem máséban sem. Az éhségen és a gyilkolászáson kívül még gyerekek, feleség, házasság, (szex?).
Aztán jön Julie, aki mindent megváltoztat. Vagyis szerintem inkább Perry változtat meg valamit R-ben. Vagy
Julie (Teresa Palmer)
a kettő együtt? Érdekes volt ez a kettős személyiség, ami néha felbukkant és azon gondolkoztam, hogy ilyen „skizofréniáról” már olvastam valahol… de hol? Hol is? Hát persze! Stephenie Meyer: A burok. Persze tudom a két könyv klasszikusokkal különbözik, de mégiscsak hasonló a két lélek beszélgetése egy testen belül…
Az események viszont nem állnak meg abban, hogy R egyszerűen csak elkezd változni és minden heppiend.
Mint azt már fent említettem, egy igazi zombi-társadalom jön létre, melynek vezetői, a csontik (szerintem ők azok, akiktől igazából rettegek) ezt nem hagyják annyiban. És egy eszeveszett üldözéses akció indul meg, ami igazán megemelte az adrenalin szintemet.
És a vége… Engem tényleg megdöbbentett, mert erre nem számítottam. Olyan téma ez, ami minket is érint és a sok humor és agyzabálás :-)
Teljesen ledöbbentett, de mégis… mégis nagyon tetszett. És a humorral sikerült néha feledtetni velem, hogy egyáltalán zombikról van szó. Nem tudom, hogy Marion írt-e még könyvet, de az írásmódja nagyon tetszett. Azt hiszem ez egy olyan könyv, amit bátran ajánlok azoknak, akik romantikára, de egy kis csoszogásra és egy kis akcióra vágynak, mégis mély mondanivalóval körítve.


Drága Barbi! Köszönöm, hogy olvashattam a könyved!!!

Julie és R
Update:
1) A bejegyzés létrejötte közt eltelt pár hét, csak a csinosítgatásra várt. Közben úgy döntöttem, hogy egy példányra nekem is szükségem van, így beszereztem ;-)
2) ×SPOILER× Reelka rávilágított a nagy talányra, hogy mi lehet R neve, ami nem más, mint a Romeo ;-P ×SPOILER×

A film

A regényből készült filmet John Malkovich főszereplésével április 11-én mutatták be a hazai mozikban!


Egy kicsit más hangulata van szerintem a filmnek, mint a könyvnek. Sokkal többet nevettem és inkább romantikusra sikeredett szerintem, mint utópisztikusnak. Ettől függetlenül jó kis film, kellemes vasárnap esti kikapcsolódás :-)

R szerepében Nicholas Hoult-ot látjuk, akit már láthattunk Az óriásölőben és az X-men: Az elsők című filmekben is.
Teresa Palmer alakítja Juliet, aki A Negyedikben és A varázslótanonc-ban is szerepelt már.

2 megjegyzés:

  1. Akkor nézd meg az Egy fiúról (Nick Hornby könyve alapján készült, ha jól tudom) c. filmet, http://www.port.hu/egy_fiurol_about_a_boy/pls/w/films.film_page?i_film_id=46973 abban is R játszik...alig ismertem rá, az Eleven testek-ben :)

    És ajánlanék még egyet: Teresa Palmer filmjei közül, Szédületes éjszaka, ahol Topher Grace partnernőjét játsza, nekem ott tűnt fel a hölgy :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, megjegyzem őket :-)

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed!

Ha a blogról elviszel valamit,
kérlek jelöld meg az oldalam forrásként!

Facebook

Értékelés

★ ★ ★ ★ ★
Tökéletes.
Többször is újraolvasnám!
★ ★ ★ ★
Nagyon kellemes.
Lehet, hogy elolvasom még egyszer.
★ ★ ★
Jó, de nem ájultam el tőle.
Nem valószínű, hogy újraolvasom.
★ ★
Nem rossz, de nem is jó.
Nem szeretném újraolvasni.
Borzalmas.
Időpocsékolás.

Keress rá...

Blogarchívum