MFKata

• 3 kisfiú anyukája • műkörömépítő • blogger • twimom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász •

Kapcsolat

 Moly.hu    Goodreads    Facebook
 Snitt    Pinterest   
   

Mérföldkövek

Legnagyobb napi letöltés 2014. május 26 > 1328
Legnagyobb havi letöltés 2015. április > 11 246
Legtöbbet látogatott post 2016-ban > 2915

0>> 2012. január 13.
1 000>> 2012. június
10 000>> 2013. április
50 000>> 2013. december
75 000>> 2014. május
100 000>> 2014. augusztus
200 000>> 2015. szeptember

Rendszeres olvasók

Látogatók

Ti ezt olvassátok tőlem

2012. május 18., péntek


A neves gyermekpszichológus verseiben egy óvodáskorú kisfiú beszél álmairól, titkos gondolatairól és a családi ügyekről. Átéli mindazt, amit a legtöbb kortársa ma Magyarországon átél: nagyapja halálát, szülei házasságának felbomlását, édesanyja második házasságát. Az ő szavain keresztül feltárul egy kis része a mai óvodáskorú gyermek érzelem- és gondolatvilágának.

Véleményem

Egy 5 éves kisfiú szemlélete versekben. Éppen aktuális. :-))

Az első részeken jókat mosolyogtam. Szinte láttam a Márkot (az én 5 éves kisfiam), ahogyan ezeket a szavakat mondja és ezeket az érzéseket éli.

Aztán elérkezett a Gyász című vers. Nem szoktam idézgetni (de lehet, hogy fogok ezentúl), de ezt kénytelen vagyok, hogy érthetőbb legyen a meghatottságom. Alig bírtam a könyvet is folytatni, annyira sírtam. 
(háttérinfó: nemrég ment el az egyik dédink és sajnos ez is közrejátszott)

Az oviban ma szörnyű rossz vagyok.
Verekszem és felrúgtam Zsolti várát,
a tányérban is mindent otthagyok,
s hiába szólnak: én látom a kárát,
az óvodában mégis rossz vagyok.

Anyu azt mondja, hogy ma reggel elment

a nagypapám, és messze-messze jár,
de látom, közben egy könnycseppet elkent
és tudom, hogy úgyis minden veszve már.
Anyu szerint a nagypapám ma elment...

Becsapnak mind, meghalt a nagyapám!

Hisz sír mindenki, mint a vízözön,
és rám szólnak, hogy újra nagy a szám,
mert ehhez aztán végképp nincs közöm!
Becsapnak mind, meghalt a nagypapám...

Elmondom neki, majd ha visszajön!

A hideg még most is ráz. A következő vers is elég szomorú volt. Aztán a Mágia, amikor a szülők válnak...

Minden egyes vers sokat segített abban, hogy megértsem gyermekem lelki világát. Megértsem némelyik kérdését vagy cselekedetét. Ez a második könyv Ranschburg Jenőtől, de már bizton állíthatom, hogy nem az utolsó!!!

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed!

Ha a blogról elviszel valamit,
kérlek jelöld meg az oldalam forrásként!

Facebook

Értékelés

★ ★ ★ ★ ★
Tökéletes.
Többször is újraolvasnám!
★ ★ ★ ★
Nagyon kellemes.
Lehet, hogy elolvasom még egyszer.
★ ★ ★
Jó, de nem ájultam el tőle.
Nem valószínű, hogy újraolvasom.
★ ★
Nem rossz, de nem is jó.
Nem szeretném újraolvasni.
Borzalmas.
Időpocsékolás.

Keress rá...

Blogarchívum