MFKata

• 3 kisfiú anyukája • műkörömépítő • blogger • twimom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász •

Kapcsolat

 Moly.hu    Goodreads    Facebook
 Snitt    Pinterest   
   

Mérföldkövek

Legnagyobb napi letöltés 2014. május 26 > 1328
Legnagyobb havi letöltés 2015. április > 11 246
Legtöbbet látogatott post 2016-ban > 2915

0>> 2012. január 13.
1 000>> 2012. június
10 000>> 2013. április
50 000>> 2013. december
75 000>> 2014. május
100 000>> 2014. augusztus
200 000>> 2015. szeptember

Rendszeres olvasók

Látogatók

Ti ezt olvassátok tőlem

2012. május 14., hétfő


Bár minden ellene szólt, Katniss Everdeennek kétszer is sikerült élve kikerülnie az Éhezők Viadalából. Túlélt minden megpróbáltatást, de még mindig nincs biztonságban. Mert a Kapitólium bűnbakot keres a lázadás miatt. Snow elnök pedig egyértelművé tette: Kapitólium haragja elől senki sem menekülhet. Sem Katniss családja, sem a barátai, sem pedig a 12. Körzet lakói.
De közeledik a végső forradalom ideje. Amikor a nép végre szembeszáll a Kapitólium zsarnokságával. És ebben a forradalomban Katnissnak döntő szerepe lesz. Az ő bátorságától, kitartásától és eltökéltségétől függ Panem jövője. Mert ő a kiválasztott. De maradt-e elég ereje hozzá, hogy megvívja az utolsó, mindent eldöntő harcot? Suzanne Collins trilógiája az utóbbi évek legnagyobb nemzetközi könyvsikere, amely hónapokon át vezette az eladási listákat a világ számos országában.

Véleményem

Tegnap este fejeztem be. Annyira érzelemdús a könyv vége, hogy képtelen voltam leülni és értékelni. Vagy egyszerűen csak kiírni magamból az érzéseket...
Igazából még most sem találom a szavakat.

A könyv elején nem bírtam ki és belekukkantottam pár értékelésbe. Nem szoktam, mert nem lehet úgy értékelést írni, hogy ne legyen spoileres. Az érzések mindig elárulják a végét. Szomorú vagy boldog... ennyi nekem elég volt. Ezért nem is vártam annyira a befejezést.

Viszont ahogy olvastam a könyvet, ahogy haladt a történet, magával ragadott. Szó szerint. Az írónő úgy bánik a szavakkal és a történettel, hogy amikor azt éreznéd, hogy na most következik kis pihi és talán itt egy kicsit uncsi, akkor jön egy sokk. És képtelen vagy letenni. Ha le is kellett tennem a könyvet (mert ugye az embernek kötelezettségei vannak) akkor is a könyv szereplői körül járt az agyam. Képtelen voltam "kiszállni" a történetből. Nem bírtam megszabadulni a gondolattól, hogy Peeta megváltozhat. Néha a sírás is kerülgetett, hogy nem akarom én ezt így... A harcok sűrűjében pedig újra azt kívántam, hogy bárcsak gyorsabban tudnék olvasni... aztán hirtelen vége az egész pörgésnek. És a depresszió marad. Annyira ledöbbentem, hogy észre sem vettem, hogy kiolvastam a könyvet.

Talán ezért olyan nehéz írnom róla. Mert még én is alig fogtam fel a történet végét...
Annyira reális és fájdalmas, hogy akár meg is történhet…
Azon gondolkoztam, hogy igenis kellett a végére az összeomlás és a lelki sérülések, mert ki hallott már olyat, hogy egy 17 éves lány keresztülmegy minden szörnyűségen és vígan él tovább...

*spoiler*
A legnagyobb félelmem az volt, hogy Peete mutáns marad. Nem lesz az a régi, kedves fiú, akinek az elejétől kezdve szurkolok. Bár a történetből kimarad, hogy pontosan miért - bár gondolom a halálközeli élmények- tud újra önmaga lenni. De sikerül. 
Amikor Katniss összeomlik az nagyon zavaros. Ahogyan kezd felépülni, úgy világosodik meg számomra is, hogy mi történik, mi zajlik benne. És mint a való világban ez is hónapokba telik. Utólag azt mondom, hogy ez igazán profi munkára utal.
A legkedvesebb részem az epilógus. Mi más? ;o) Mert mi hozhatja a szívnek a léleknek a lehető legnagyobb enyhülést, mint a szerelem és a gyermek... 
*spoiler*

Egy szónak is száz a vége. Rettenetesen tetszett. Még ki sem olvastam a könyvet, amikor már azon kezdtem gondolkozni, hogy vajon mikor lesz arra időm, hogy újra elolvassam a trilógiát... Kedvenceltem :-)






0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed!

Ha a blogról elviszel valamit,
kérlek jelöld meg az oldalam forrásként!

Facebook

Értékelés

★ ★ ★ ★ ★
Tökéletes.
Többször is újraolvasnám!
★ ★ ★ ★
Nagyon kellemes.
Lehet, hogy elolvasom még egyszer.
★ ★ ★
Jó, de nem ájultam el tőle.
Nem valószínű, hogy újraolvasom.
★ ★
Nem rossz, de nem is jó.
Nem szeretném újraolvasni.
Borzalmas.
Időpocsékolás.

Keress rá...

Blogarchívum