MFKata

• 3 kisfiú anyukája • műkörömépítő • blogger • twimom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász •

Kapcsolat

 Moly.hu    Goodreads    Facebook
 Snitt    Pinterest   
   

Mérföldkövek

Legnagyobb napi letöltés 2014. május 26 > 1328
Legnagyobb havi letöltés 2015. április > 11 246
Legtöbbet látogatott post 2016-ban > 2915

0>> 2012. január 13.
1 000>> 2012. június
10 000>> 2013. április
50 000>> 2013. december
75 000>> 2014. május
100 000>> 2014. augusztus
200 000>> 2015. szeptember

Rendszeres olvasók

Látogatók

Ti ezt olvassátok tőlem

2014. május 15., csütörtök

Sorozat: Éjjeljárók #1
Oldalak száma: 282
Borító: puhaborítású
ISBN: 9789637051548
Megjelenés: 2014 Könyvfesztivál
Fordító: Dr. Sámi László
Ár: 2 980,-Ft
Lanore: 5*
A lány szemei megmentették az életét. 
A lány álmai szabadjára engedték a sötétségét.
Négyévnyi teljes alvásmegvonás után a gimnazista Parker Chipp úgy érzi, már nem bírja sokáig. Éjjelente alvás helyett belép azon személy álmaiba, akivel aznap utoljára teremtett szemkontaktust. Parker tudja: ha nem sikerül záros határidőn belül aludnia, meg fog halni.
Azután találkozik Miával, akinek békés, csodásan egyszerű álmai végre lehetővé teszik számára a nyugodt pihenést. Ám ami véletlenszerű, megváltó találkozásnak indult, rövidesen megszállottsággá fajul: Parker tomboló vágya az után, hogy mindennap sikerüljön Mia szemébe néznie, egyre szélsőségesebb és bizarrabb tettekre sarkalja. Az iskolában mindenki azt hiszi róla, hogy teljesen bekattant, még a legjobb barátai is. Amikor pedig Miát fenyegetni kezdi egy igazi perverz kukkoló, mindenki meg van róla győződve, hogy Parker az, ráadásul különös emlékezetkiesései miatt már ő maga is kezdi komolyan megkérdőjelezni a saját ártatlanságát…

 Véleményem





Valamiért abban a hitben éltem, hogy az Éjjeljárók, azaz a Night Walkers sorozat írója férfi, így igencsak meglepődtem, amikor rákeresve a nevére egy nő arcát láttam, Jenn Johanssonét. Az Álmatlanság a debütáló könyve, melynek folytatását Paranoia címmel már idén nyáron, június 8.-án meg is jelenteti. A weboldalán többet is megtudhattok róla.


Amint elkezdtem olvasni a könyvet, tudtam, hogy ez bizony nem fog hidegen hagyni. Már az első oldalakon lehetett érezni azt a bizonyos bizsergést, amikor az ember biztos benne, hogy igazi kincs került a kezébe.

Parker, a fiatal srác Álomlátónak hívja magát. Évek óta nem tud rendesen aludni, mert minden éjjel furcsa utazásra indul: annak az álmában találja magát, akinek aznap utoljára a szemébe néz, és ébren kell végigszenvednie ezeket a víziókat, legyen szó gyilkosságról, vágyakról, bármiről. Azonban megismerkedik egy lánnyal, és ettől minden megváltozik... Mia álmai nyugalmat és békét árasztanak, így Parker évek óta először ki tudja pihenni magát a könnyű álmok ölelésében. De ahhoz, hogy Mia álmaiba kerüljön, esténként a szemébe kell néznie, ennek kivitelezése pedig nehezen megy anélkül, hogy ne tartanák őt pszichopata leskelődőnek...

Az írónő hihetetlenül stílusosan, érdekfeszítően tálalja ezt a helyzetet, olyan megfogalmazással, hogy szinte filmszerűen láttam magam előtt az egészet. Parker nyitott könyv lehetett volna számomra, hiszen megismertem a gondolatait, és hogy mi zajlik a lelkében, de ugyanakkor kétségeim is támadtak, hogy vajon bízhatok-e benne? Bízhatok-e a többi szereplőben? Egy idő után már minden és mindenki különösen viselkedett, nem tudtam, mi lesz a megoldás. Parkerhez hasonlóan én is megkérdőjeleztem minden saját tettét, mozdulatát, sikerült teljesen összezavarnia - ez annak köszönhető, hogy a történet egyáltalán nem volt kiszámítható. Néha már az őrület határán táncolt, a kétségbeesése kézzel foghatóan valóságos volt, és én ezt imádtam!

Elgondolkoztam, hogy mihez kezdenék egy ilyen képességgel... szeretném tudni, hogy mások miről álmodnak? Szeretnék részt venni az abszurd, szürreális álmokban? A válasz: nem. Parker hátborzongató történetéből megértettem, hogy nem bírnám ki ép ésszel.
A könyvben nagyon fontos szerepe van még a barátságnak, Finn és Addie 1000 %-osan teljesítettek ezen a téren, nagyon megszerettem őket. Ilyenek az igazi barátok: tűzön-vízen át kiállnak egymásért!

Ahogy becsuktam a könyvet, legszívesebben azonnal nyúltam volna a következő részért. Annyi kérdésem maradt még...  mi lesz velük? Ki valójában a Vak Koponyás? Hogy alakul a jövő Addie-vel? Miával? És így tovább...
Egy letehetetlen, izgalmas, pörgős, és újszerű élményt kaptam Johanssontól, köszönet az új kedvencért!

Kedvcsináló booktrailer:






0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed!

Ha a blogról elviszel valamit,
kérlek jelöld meg az oldalam forrásként!

Facebook

Értékelés

★ ★ ★ ★ ★
Tökéletes.
Többször is újraolvasnám!
★ ★ ★ ★
Nagyon kellemes.
Lehet, hogy elolvasom még egyszer.
★ ★ ★
Jó, de nem ájultam el tőle.
Nem valószínű, hogy újraolvasom.
★ ★
Nem rossz, de nem is jó.
Nem szeretném újraolvasni.
Borzalmas.
Időpocsékolás.

Keress rá...

Blogarchívum