MFKata

• 3 kisfiú anyukája • műkörömépítő • blogger • twimom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász •

Kapcsolat

 Moly.hu    Goodreads    Facebook
 Snitt    Pinterest   
   

Mérföldkövek

Legnagyobb napi letöltés 2014. május 26 > 1328
Legnagyobb havi letöltés 2015. április > 11 246
Legtöbbet látogatott post 2016-ban > 2915

0>> 2012. január 13.
1 000>> 2012. június
10 000>> 2013. április
50 000>> 2013. december
75 000>> 2014. május
100 000>> 2014. augusztus
200 000>> 2015. szeptember

Rendszeres olvasók

Látogatók

Ti ezt olvassátok tőlem

2013. május 12., vasárnap

Sorozat: Divergent #1
Borító: puhatáblás
Oldalak száma: 430
ISBN: 9789635397617
Kiadás éve: 2012 
Goodreads: 4,39
Moly: 89,09
MFKata ♥♥♥♥♥


Fülszöveg

Beatrice Prior a távoli jövő Chicagójában él: az itteni társadalom öt csoportra tagolódik, melyek mindegyike egy-egy erény kiművelését írja elő tagjai számára. Ők az Őszinték, az Önfeláldozók, a Bátrak, a Barátságosak és a Műveltek. Az év egy bizonyos napján a mindenkori tizenhat éveseknek el kell dönteniük, melyik csoporthoz kívánnak tartozni. Ennek kell szentelniük életük hátralevő részét. Beatrice ingadozik aközött, hogy a családjával maradjon-e - vagy végre önmagává váljon. Ez a két lehetőség kizárja egymást. Végül olyan döntést hoz, amely mindenki számára meglepetést jelent - még önmagának is.

Könyv és Én

A  könyvet a molyon láttam először, de egy kedves molybarát ajánlotta sűrűn és sokat… Aztán megjelent a sorozat második része, új hullám indult a könyv olvasásában és én is előjegyeztettem a könyvtárban…

Véleményem

Shailene Woodley
Az a helyzet állt elő, hogy legkisebbem beteg lett. Tudni kell róla, hogy rettentő anyás és ilyenkor ez megerősödik. Konkrétan feküdt a nagy ágyon, én mellette és nem mozdulhattam. Amit most egyáltalán nem bántam, mert így szinte egész nap olvastam, miközben ő szépen gyógyulgatott. Ennek hála estére a könyv végére is értem. Elárul ez azért valamit, ugye?
Az első pár oldal után erőteljes dejavu tört rám. Úgy éreztem, hogy az alaptörténet az Éhezők viadalából fakad (disztópia, kerületek-csoportok, kiválasztás- csoportválasztás) És a pörgés. Emlékszem anno az ÉV
Theo James
olvasása közben azt kívántam, hogy bár tudnék gyorsabban olvasni, mert képtelen vagyok kivárni a végét. Most is ezt éreztem. Annyira ott voltam Tris fejében, hogy képtelen voltam elszakadni tőle egy pillanatra is. Sokszor éreztem én is az adrenalint, a pörgést, a kihívást, a félelmeit, vágyait. Nagyon szerettem a Bátrak közt élni. Szerintem a Bátrak is azok lehetnek, akik a hullámvasútra egymás után háromszor felülnek, mert képtelenek
elfogadni, ha az adrenalin-szintjük csökken. Olyan, mint amikor tini az ember és úgy érzi, hogy az övé a világ és bármire képes lehetsz, határ a csillagos ég...
Eszembe is jutott, hogy vajon én melyik csoportba tartoznék. Kerestem is egy tesztet és megcsináltam... Szerintetek mi lettem? (FB-n megtalálható a tesztem eredménye ;-) )
Csoportok
Visszatérve a könyvre... Az izgalmakon kívül a szerelmi szál is nagyszerű volt, mert én egy újabb
"szerelemmel" vagyis inkább számmal bővültem ;-) Team Négyes! Nagyszerűen alakította az írónő a történetet, hogy ne legyen túllihegve a szerelmi szál, de mégis kellő hangsúlyt kapjon... Egyszerűen kedvenc lett. Már csak a következő részt kéne olvasnom... Bár a könyvtárban nincs benne, így még egyelőre várat magára...
A harmadik rész borítója most került nyilvánosságra, maga a könyv pedig 2013. október 22-én jelenik meg. Reméljük a kiadó nagyon hamar kiadja majd!

A Divergent trilógia kötetei

A mi agyunk azonban sokféle irányban gondolkodik. Nem vagyunk képesek egyetlen gondolkodásmódra leszűkíteni a működését, és ez félelmet kelt a vezetőinkben. Azt jelenti ugyanis, hogy bennünket nem lehet irányítani. Ez pedig azt, hogy akármit is tesznek, mi mindig is gondot jelentünk majd számunkra.
Úgy érzem, mintha valaki friss levegőt fújt volna a tüdőmbe. Nem vagyok Önfeláldozó. És Bátor sem.
Elfajzott vagyok.
Akit nem lehet irányítani.

Film

Természetesen a Divergent sem maradhat adaptáció nélkül. Bár azért bevallom, hogy én ezt egy cseppet sem bánom. Már a könyv olvasása közben gondolkoztam, hogy vajon ki kaphatja meg Tris és Négyes szerepét, ezért aztán az első dolgom volt a film után kutakodni egy kicsit...
Tris szerepét Shailene Woodley kapta meg, míg Négyesként Theo Jamest láthatjuk majd. Első ránézésre azt mondom, hogy én bizony másképpen képzeltem el őket, de kicsit tovább gondolva- azt hiszem jó választásnak bizonyulnak majd. A film forgatása még nem kezdődött el, castingolás van folyamatban. Ami info kiszivárgott, hogy Kate Winslet kapta meg Jeanine szerepét, melyet az írónő nagy örömmel fogadott. 
A mozikban elvileg 2014. március 21-én láthatjuk a beavatottjainkat.

3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Sérült a Theo James-es kép. :) Megnézed mi a probléma vele?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam nem is látszódott! O.o

      De remélem most már jó ;-) És tetszik :-D

      Törlés
  2. Jó lesz, jó lesz. ;)
    Köszi! :D

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed!

Ha a blogról elviszel valamit,
kérlek jelöld meg az oldalam forrásként!

Facebook

Értékelés

★ ★ ★ ★ ★
Tökéletes.
Többször is újraolvasnám!
★ ★ ★ ★
Nagyon kellemes.
Lehet, hogy elolvasom még egyszer.
★ ★ ★
Jó, de nem ájultam el tőle.
Nem valószínű, hogy újraolvasom.
★ ★
Nem rossz, de nem is jó.
Nem szeretném újraolvasni.
Borzalmas.
Időpocsékolás.

Keress rá...

Blogarchívum