MFKata

• 3 kisfiú anyukája • műkörömépítő • blogger • twimom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász •

Kapcsolat

 Moly.hu    Goodreads    Facebook
 Snitt    Pinterest   
   

Mérföldkövek

Legnagyobb napi letöltés 2014. május 26 > 1328
Legnagyobb havi letöltés 2015. április > 11 246
Legtöbbet látogatott post 2016-ban > 2915

0>> 2012. január 13.
1 000>> 2012. június
10 000>> 2013. április
50 000>> 2013. december
75 000>> 2014. május
100 000>> 2014. augusztus
200 000>> 2015. szeptember

Rendszeres olvasók

Látogatók

Ti ezt olvassátok tőlem

2014. szeptember 30., kedd

A Scolar Kiadó jelenteti meg október 9-én
Rainbow Rowell: Eleanor és Park című könyvét,
mely a külföldi debütálása óta eltelt másfél év alatt számos díjat besöpört,
többek között első lett a Goodreads 2013-as szavazásán a Young Adult Fiction kategóriában, ugyanezt elérte az Amazon éves összesítésén is.
Fiatalok százezreinek lett a kedvence ez a történet,
melyet most 12 állomáson keresztül mutatunk be a blogturné keretein belül.
Érdemes követni a turnét, a játék könnyű lesz,
megnyerhetitek a Scolar Kiadó által felajánlott három nyereménykönyv egyikét!
Sorozat: -

Besorolás: YA, romantikus

Oldalak száma: 320

Fordító: Simonyi Ágnes

ISBN: 9789632445359

Várható megjelenés: 
2014. október 9.

Eredeti ár: 3250,-Ft

MFKata: ★★★★★

   


Park Sheridan tökéletesen kigondolta. Ha senki sem látja, senki sem fogja zavarni. Ha láthatatlanná tud válni, mindenki békén hagyja majd. 
Eleanor Douglas akkor sem lenne képes eltűnni, ha megpróbálná. Minden túl sok rajta – őrült vörös haja, fantasztikus ruhái, a szokatlan bolondságok, amik elhagyják a száját. 
Mikor Eleanor feltűnik Park iskolabuszán, a fiú nem tudja eldönteni, hogy bátor-e, vagy öngyilkos típus. De nem tudja kiverni a fejéből. 
Két rossz csillagzat alatt született fiatal története, akik elég okosak ahhoz, hogy tudják, az első szerelem szinte sohasem tart soká, de elég bátrak és elszántak ahhoz, hogy mégis megpróbálják.


Bevallom férfiasan nőiesen, hogy a könyvről először a Kiadó tájékoztatott. Aztán a Blogturné Klubon belül a lányok világosítottak fel arról, hogy ez a könyv külföldi berkekben mekkora sikert aratott és ezt igazolta is a nagyon jó GR értékelés is. A kíváncsiságom egyre nőtt, mivel úgyis nagyon szeretem a romantikus YA regényeket győzött a kíváncsiságom. 

Az első nagy döbbenetem az volt, hogy a történet 1986-ban kezdődik (én ekkor voltam 3 éves és lettem büszke nővér). Először azt hittem, hogy csak "kezdődik", de a teljes történet ebben a korban játszódik. 

Ami többször is erőteljes nosztalgiát váltott ki belőlem. Ugyanis az írónő annyira hitelesen és realisztikusan mutatja be az akkori korosztályt, életmódot, hogy azt hittem a könyv is az 1980-as években íródott, holott 2013-ban. 

Mintha visszamentem volna az időben, amikor még Tom Selleck nagyon jó pasinak számított, amikor a Super Mario őrület a tetőfokára hágott vagy mindenki a Knight Rider sorozatok rabja volt és a zenékről, kazetákkról, walkmanról ne is beszéljünk. 

Park és Eleanor az iskolai buszon találkoznak először és a történetüket, valamint a szerelmüket is napról napra látjuk kibontakozni. Ahogyan az régen volt, először csak egy mosoly, egy képregény kölcsönbe és a kedvencem, amikor Park összeállított egy kazettát Eleanornak (mit nem adtam volna én is annak idején, ha valaki meglep egy ilyen kazival) és egy kézfogás. Emlékeztek még arra, hogy milyen volt, amikor először fogta meg fiú a kezetek?
Amikor hozzáért Eleanor kezéhez, felismerte őt. Tudta.
Van még valami, amitől úgy éreztem, hogy a történet igaz fikció létére, mégpedig a karakterek külseje. Park nem az iskola és még csak nem is a futball-csapat sztárja, illetve Eleanor sem az iskola szépe. Park egy ázsiai származú fiú, mandulavágású zöld szemekkel és fekete hajjal és egy kis kisebbségi komplexussal a származása miatt. Eleanor egy répavörös hajú kicsit erősebb testalkatú, de szerintem nagyon is szép arcú lány. Két hétköznapi karakter, ezáltal még inkább közelebb éreztem őket magamhoz és minden ellenérzésem ellenére még Parkért megdobbant a szívem.

De sajnos az élet sosem ennyire vidám és gondtalan. Eleanor élete nem túl rózsás és azt hiszem, akkor finom vagyok és nőies, mert Richie (a mostohaapa) a legrosszabb fajtából való. Őszintén mondom, hogy azon kattogtam, hogy Eleanor anyja miért nem fogja meg a 6 gyerekét és dobbant? Miért fogadja el ezt a mocsok embert? Tudom ez akkor még sajnos elfogadott volt, de a szívem szakadt meg a gyerekekért. Az ilyen család mellett tényleg igazi felüdülés, vagyis inkább féltett vágyálom lehetett Park Eleanor számára. 

Hatalmas ellentétként viszont Park családja nagyszerű és igazi példája annak, hogy nem az ázsiai vér számít, vagy hogy ki honnan jött, csak az, hogy ki mit tesz.

El fogom-e olvasni a könyvet? Szerintem igen. Mert az én érzékeny lelkem szereti az ilyen romantikus történeteket, tele érzelemmel. Szeretném újra átélni azokat az érzéseket, amit a könyv során újra átéltem, hogy milyen először tényleg viszonzott szerelmesnek lenni.

A könyv filmes jogait a Dreamworks vette meg az idén és ha minden jól megy, akkor a forgatást már 2015-ben elkezdik.

A vásznon elég nehéz a váltott szemszöget ábrázolni, így azért, hogy a film is tényleg könyvhű legyen az írónőt kérték fel a forgatókönyv megírására. Már csak azért is, mert az írónő bevallotta, hogy a könyvet írás közben is úgy képzelte el, mintha egy filmet látna.

Játsszunk!

A regényben sokat szerepel az X-MEN képregény, a nyereményjátékunk is ehhez kapcsolódik.
Minden állomáson a játék leírása alatt/mellett találtok egy-egy szereplőt.
Fel kell ismernetek a kép alapján a karaktert és beírnotok a Rafflecopter doboz megfelelő sorába. Magyar és angol neveket is elfogadunk.
 Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz.
A sorsolás után e-mailt kapnak a nyertesek,
akiknek 72 órájuk van emailben válaszolni, ennek hiányában új nyertest sorsolunk.

2 megjegyzés:

  1. valami extra segítséget kérhetek?
    semmit nem találtam a képről :)
    egyébként mindent meg kell fejteni ahhoz, hogy a sorsolásba bekerüljek?
    kösziiii

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindet meg kell fejteni.
      Szerintem gugli barátunk biztosan segít :-)

      Törlés

Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed!

Ha a blogról elviszel valamit,
kérlek jelöld meg az oldalam forrásként!

Facebook

Értékelés

★ ★ ★ ★ ★
Tökéletes.
Többször is újraolvasnám!
★ ★ ★ ★
Nagyon kellemes.
Lehet, hogy elolvasom még egyszer.
★ ★ ★
Jó, de nem ájultam el tőle.
Nem valószínű, hogy újraolvasom.
★ ★
Nem rossz, de nem is jó.
Nem szeretném újraolvasni.
Borzalmas.
Időpocsékolás.

Keress rá...

Blogarchívum